
Zarządzaj informacjami o płatności, których używasz w App Store, iTunes Store, iCloud i nie tylko. Gdy zmienisz informacje dotyczące płatności, zostaną one automatycznie zaktualizowane dla wszystkich aplikacji i usług, których używasz z Twoim Apple ID.
Zmień metodę płatności lub dodaj nową.
Jak zmienić metodę płatności na telefonie iPhone, iPadzie lub iPodzie touch
- Otwórz aplikację Ustawienia.
- Kliknij swoje imię.
- Kliknij Płatność i wysyłka. Możesz zostać poproszony o zalogowanie się przy użyciu swojego Apple ID.
- Aby dodać metodę płatności, dotknij Dodaj formę płatności.
- Aby zaktualizować metodę płatności, dotknij metody płatności, a następnie edytuj swoje informacje. Może być konieczne wprowadzenie kodu zabezpieczającego wydrukowanego na karcie kredytowej lub debetowej. Jeśli widzisz Apple Pay po ostatnich 4 cyfrach numeru karty, przejdź do aplikacji Wallet, aby edytować informacje o karcie.
- Aby usunąć metodę płatności, stuknij opcję Edytuj, a następnie stuknij przycisk Usuń.
- Aby zmienić kolejność metod płatności, dotknij Edytuj, a następnie użyj ikony przeniesienia zamówienia. *
* Apple spróbuje obciążyć metody płatności w kolejności od góry do dołu. Nie możesz zmienić kolejności obciążania salda Apple ID.
Jak zmienić metodę płatności na komputerze Mac
- Otwórz App Store na swoim Macu.
- Kliknij swoje imię i nazwisko lub przycisk logowania u dołu paska bocznego.
- Kliknij opcję Wyświetl informacje.
- Obok Informacji o płatności kliknij Zarządzaj płatnościami. (Jeśli używasz starszej wersji macOS, kliknij Edytuj po prawej stronie Typ płatności). Możesz zostać poproszony o zalogowanie się przy użyciu swojego Apple ID.
- W tym miejscu możesz wykonać następujące czynności:
- Zaktualizuj metodę płatności – kliknij Edytuj obok formy płatności. Może być konieczne wprowadzenie kodu zabezpieczającego wydrukowanego na karcie kredytowej lub debetowej.
- Dodaj formę płatności – kliknij Dodaj płatność.
- Usuń metodę płatności – kliknij Edytuj obok formy płatności, a następnie kliknij Usuń.
- Zmień kolejność metod płatności – najedź kursorem na metodę płatności, a następnie użyj ikony przeniesienia zamówienia. Apple spróbuje obciążyć metody płatności w kolejności od góry do dołu. Nie możesz zmienić kolejności obciążania salda Apple ID.
Jeśli nie masz urządzenia Apple
Jeśli nie możesz edytować informacji o płatności
Spróbuj zaktualizować do najnowszej wersji systemu iOS, iPadOS lub macOS.
Jeśli masz subskrypcje, niespłacone saldo lub udostępniasz zakupy swojej grupie Chmury rodzinnej, nie możesz usunąć wszystkich informacji o płatności. Uzyskaj pomoc, jeśli nie chcesz korzystać z metody płatności za pomocą swojego Apple ID.
Zarządzaj formami płatności używanymi przez członków rodziny
Po skonfigurowaniu Chmury rodzinnej i włączeniu udostępniania zakupów jedna osoba dorosła w rodzinie – organizator rodziny – kontroluje jedną wspólną metodę płatności dla wszystkich członków rodziny. Dowiedz się więcej o rodzinnych zakupach i płatnościach.
Jeśli jesteś organizatorem rodziny, możesz dodać wiele metod płatności do własnego konta Apple ID, ale członkowie Twojej rodziny mogą używać tylko pierwszej metody płatności na liście. Jeśli członek rodziny nie może dokonać zakupu, organizator w rodzinie może przenieść inną metodę płatności na górę listy.
Uzyskaj pomoc dotyczącą innych problemów z rozliczeniami
Informacje o produktach, które nie zostały wyprodukowane przez Apple lub o niezależnych witrynach internetowych, które nie są kontrolowane ani testowane przez Apple, są udostępniane bez rekomendacji ani poparcia. Apple nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wybór, działanie lub korzystanie z witryn internetowych lub produktów osób trzecich. Apple nie składa żadnych oświadczeń dotyczących dokładności lub niezawodności witryn internetowych osób trzecich. Aby uzyskać dodatkowe informacje, skontaktuj się ze sprzedawcą.