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

Jak sfinansować elektromobilność? - wywiad wraz z Mikołajem Woźniakiem, prezesem Volkswagen Bank Polska

🕓 11.07.2019
👁 118
🗨
Co oferuje klientom Volkswagen Bank Polska

Z Mikołajem Woźniakiem, prezesem zarządu Volkswagen Bank Polska rozmawiamy w ten sposób, jak w dzisiejszych latach zmienia się finansowanie pojazdów, na co możemy polegać w obliczu ustawy o elektromobilności i jakie istnieją plany marki Volkswagen Financial Services na 2018 dwanaście miesięcy.

Jak podsumowałby Pan działania Volkswagen Bank Polska w 2017 roku i co zmieniało się w podejściu kontrahentów do tematu finansowania samochodów?

Dzisiejszą lokalizację, którą uważamy za mocną i która umożliwia mnie kreację nowych rozwiązań na przyszłość, budowaliśmy przez ostatnie 4 lata. Kluczem do sukcesu była strategiczna rozstrzygnięcie, którą podjęliśmy wiele czasów temu, aby skończyć z finansowaniem 50/50, które odrzucić tworzyło żadnej wartości dodanej dla klienta ani nie zaakceptować budowało długoterminowej lojalności z punktu widzenia marek samochodowych Grupy Volkswagen. Stwierdziliśmy, że chcemy udać się w kierunku nowoczesnego opłacania, które we wszystkich krajach Europy Zachodniej jest niesłychanie popularne: w kierunku wykorzystywania, a nie posiadania samochodu.

Na początku zdawało się, że polski nabywca będzie konserwatywny, jeśli rozchodzi o tego typu finansowanie, jednak było zupełnie w inny sposób. Galopem, bo przez 2 lata, udało nam się zbudować stabilną bazę klientów i zaufanie wśród dealerów i sprzedawców. Nie była to łatwa droga, bo kluczem do decyzji konsumenta o finansowaniu zakupu samochody jest sprzedawca i tej podejście. Dlatego tak istotna jest cała szkoleniowa kosztowna, jaką sprzedawcy z naszą firmą przeszli. Kluczowy był moment, kiedy uwierzyli, że potrafią sprzedawać z mniejszym wysiłkiem i więcej aut świetnie wyposażonych, a ponadto – z niższą ratą. Jest to szczególnie ważne gwoli klienta prywatnego, z perspektywy tej comiesięcznego budżetu.

Foto: materiały prasowe

Wciąż gorący temat, to znaczy elektromobilność. Przewidzenie jak zostanie się kształtował rynek aut elektrycznych nie jest zapewne łatwe?

Jestem dumny, że razem spośród markami Grupy Volkswagen jak i również ich dealerami, udało nam się zbudować bardzo solidne podwaliny na przyszłość, która jest związana z elektromobilnością. Obecnie trudno ją sobie wyobrazić bez mocnego wsparcia spółek Volkswagen Financial Services. Po pierwsze, z uwagi na niesłychanie wysoki koszt zakupu samochody elektrycznego, a po drugie, ze powodu na ryzyko utraty wartości pojazdu w czasie. Zabierając pod uwagę rozwój technologiczny, oszacowanie przewidywanej za 3-4 lata wartości rezydualnej e-samochodu, który dzisiaj wchodzi do produkcji, jest trudne. Nam jednak to się uda. Jesteśmy tego pewni.

Klient wyjątkowy coraz bardziej przekonuje się do innych form finansowania pojazdu niż jego zakup. Jak Polacy wyglądają pod tym kątem na tle Europejczyków?

To jest kolejna rzecz, która bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Okazuje się, że akceptacja towarów z rynkową wartością rezydualną jest na wyższym poziomie niż – na model – w branży hiszpańskim, w którym tego typu zadania działają od kilkunastu latek. Widać, że Polacy wyszukują opłacalnych rozwiązań, że chcą korzystać z nowoczesnych aut i z nowych technik. Jednym z przykładów istnieją klienci Škody. To stabilna, solidna grupa wywodząca się z klasy średniej. Zdołałoby się wydawać, że wraz ze względu na strukturę wiekową, będzie wolała klasyczne finansowanie, a jednak 57% leasingu i kredytów udzielonych w marce Škoda to zostały właśnie produkty z rynkową wartością rezydualną, czyli spośród niskimi ratami. Wiąże się to z ciągłą edukacją. Posiadamy bardzo dużą konwersję odbiorców, którzy finansują z naszą firmą nawet czwarty, piąty auto, a w przeszłości korzystali z klasycznych produktów leasingowych. Dzisiaj doskonale wiedzą, hdy siła tkwi w leasingu z rynkową wartością końcową, w którym po kilku latach oddadzą samochód jak i również zaczną użytkować kolejny, oryginalny.

Czemu leasing nawet dla klienta indywidualnego może być bardziej korzystny i jak naprzeciw tym trendom wychodzi Volkswagen Financial Services?

W w tej chwili taką usługę – leasingu konsumenckiego – oferujemy wspólnie z firmą Audi, w zakresie Audi Financial Services. Klient indywidualny po tej sytuacji korzysta wraz ze wszystkich zalet najmu (poza odliczaniem VAT-u), po 3 latach nie staje się jednak właścicielem tego auta, tylko oddaje go naszej firmie i bierze kolejny auto. W tej sytuacji może się skoncentrować na swoim miesięcznym budżecie, a my nie musimy badać jego zdolności kredytowej pod kątem całej wartości samochodu. Zdecydowaliśmy się w to rozwiązanie z Audi i będziemy chcieli wówczas rozszerzać także na odmienne marki Grupy Volkswagen.

Foto: materiały prasowe

Czy ustawa o elektromobilności spowoduje wzrost zaintrygowania samochodami elektrycznymi w Naszym narodzie i czy Polacy mogą liczyć na specjalne wytyczne finansowe dotyczące samochodów elektrycznych oferowane przez Volkswagen Financial Services?

Cieszymy się z ustawy na temat elektromobilności, ponieważ wyznacza ona przyszłą drogę. Jeśli do 2020 roku ma być 6, 5 tysiąca stacji ładowania, a dzisiaj dysponujemy ich tylko 300 przy całym kraju, to niełatwo jest mówić o samochodach elektrycznych i radykalnym obniżeniu emisji. Dziś, kiedy dużym wyzwaniem jest naładowanie auta elektrycznego, trudno jest powiadamiać o rewolucji. Nie dzierży dodatkowo odpowiedniej infrastruktury.

Mimo wszystko dynamiczne modyfikacje już zachodzą. Polska potrafiła szybko zbudować drogi ekspresowe i autostrady, więc wierzymy, że w krótkim momencie powstaną też stacje ładowania. Nasze wsparcie, jako VWFS, będzie polegać na pieknym z markami Grupy wycenieniu wartości rezydualnych, w ramach których będziemy mogli nadal oferować naszym klientom niskie koszty na samochody elektryczne. Przy tym wypadku w jeszcze większym stopniu trzeba kreować dostępność niż posiada to miejsce w sytuacji konwencjonalnych napędów. Zapewne jakikolwiek chciałby jeździć innowacyjnym jak i również ekologicznym samochodem, ale kilkorgu klientów jest chętnych do odwiedzenia wyłożenia całej kwoty za taki pojazd i zmierzenia się za kilka czasów z jego sprzedażą. Całokształt dlatego, że technologia polepsza się bardzo szybko. Tym samym istnieje znaczne ryzyko, że w ciągu kilkunastu lat takie auto stanie się trudniejsze do odsprzedaży po założonej dziś cenie. Własnym zadaniem jest zadbać o to, żeby klient nie miał takich zmartwień.

Jaka, według Pana, jest recepta na sukces finansowy na dynamicznym jak i również stale zmieniającym się rynku motoryzacyjnym?

Myślę, że potrzebna jest rzetelna baza, która stwarza mnie możliwości finansowania nowych, aczkolwiek jeszcze nie zawsze na koniec przetestowanych rozwiązań. W aktualnym dynamicznym otoczeniu nie usiłując nowych rzeczy i nie podejmując ryzyka, szanse odniesienia sukcesu w przyszłości będą ograniczone. Nasza strategia wydaje się być jasna: solidna baza po postaci stałych klientów, która to pozwala tworzyć nowe zadania i próbować nowych kwestii kreujących przyszłość. Mając moc koncernu na 51 rynkach na świecie, możemy sprawdzone rozwiązania przenosić na różne kraje, w tym do Polski.

Jakie są Państwa plany na najbliższe miesiące? Czy będą wprowadzane nowe towary? Na co mogą liczyć klienci?

W tej chwili w finansowaniu nie ma rewolucji, ponieważ towary, które oferujemy z markami Grupy Volkswagen, są pewne i bardzo konkurencyjne. Można zobaczyć to zwłaszcza po wynikach Grupy – 44% każdego rejestracji leasingowych w Naszym narodzie jest finansowanych przez VWFS. Wynika to z perfekcyjnej oferty. Cały czas jednakże będziemy wprowadzać nowe rozwikłania, czyli leasing dla konsumenta indywidualnego w innych markach poza Audi czy koncentracja się na wygodnym użytkowaniu pojazdów. Kolejnym ewenementem w polskim rynku są współczesne produkty finansujące zakup pojazdów używanych. Cztery lata wstecz rozpoczęliśmy ofensywę rozwiązań skarbowych z rynkową wartością rezydualną aut, której ryzyko wzięliśmy na siebie. Teraz owe samochody zaczynają do naszej firmy wracać, a są to samochody wyjątkowe na naszym sektorze: zostały zarejestrowane na terytorium polski, posiadają pełną historię serwisową, będą serwisowane w naszych autoryzowanych stacjach. W tej momencie wracają do sieci jak i również będą oferowane w 2 programach – marka Audi w Audi Select: oraz, a pozostałe marki stajnie w Das Welt Auto. Dlatego w tym roku kalendarzowego chcemy wprowadzić system finansowania bazujący, podobnie jak w wypadku aut nowych, na rynkowej wartości rezydualnej pojazdów za 2-3 lata. Klient spłaca wtedy tylko utratę zalety między, załóżmy, czwartym natomiast szóstym „rokiem życia” wozu. Taka oferta to, naszym zdaniem, klucz do sukcesu w budowaniu długotrwałej relacji i lojalności z naszymi klientami, którzy także w przyszłości, czego jesteśmy pewni, są decydowali się na nasze nowe samochody.

Tagi: leasing motoryzacja Auto Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zameldować naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem zdanie o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, może uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

REKLAMY Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI usłyszał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Idea Banku i kilkunastu pracowników. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie

Autor: BeakerTD
Motoryzacja
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
Cięcia na sponsoring w energetyce. Pismo ministra Tchórzewskiego
"Uważam za niezbędne ograniczenie wydatków dzięki promocję i sponsoring przy pierwszym kwartale 2019 r. do niezbędnego minimum" - czytamy w piśmie, które w połowie stycznia minister energii Krzysztof Tchórzewski wysłał…...
Chiński startup Luckin Coffee vs Starbucks. Jak piją kawuchę Chińczycy
Luckin Coffee istnieje w branży zaledwie rok, ale mierzy bardzo wysoko. Jego szefowa, Qian Zhiya nie skrywa, że jest w stanie przeznaczyć na pozyskiwanie klientów 150 mln dolarów. Po ciągu roku…...
Chiny wydały równowartość 297 miliardów dolarów na badania  Ze świata
Chińska przedsięwzięcie budzi wątpliwości. Lagarde wezwała do ostrożności "Szansa na rzecz polskich przedsiębiorców". Premier na temat obietnicy szefa chińskiego rządu Wrzucił monety do silnika "na szczęście". Pasażer otrzymał słony rachunek…...
Chiny chcą ratować spółki akcyjne
Lokalne władze w Chinach zamierzają przeznaczyć miliardy dolarów, by ratować notowane dzięki giełdzie prywatne spółki przed wyprzedażą akcji, które użyto jako zabezpieczenie kredytów bankowych – podał w poniedziałek hongkoński dziennik "South…...
Ceny złota a wybory po USA
Niezależnie od tego, kto wygra wybory w Stanach Zjednoczonych, dla złota i faktycznie będzie to dobra wiadomość. Tak przynajmniej twierdzi James Steel, główny analityk sektorze metali szlachetnych w HSBC, który jest…...
Ceny prądu w 2019 roku. KE chce dodatkowych wyjaśnień od Polski
Ustawa o wartościach prądu do poprawy. Zielone światło od Senatu Premier: intencją rządu jest, by ceny prądu nie wzrosły Przegląd prasy: Rząd źle policzył koszty ustawy prądowej Ustawa prądowa pod…...
Ceny paliw nieznacznie spadają - BM Reflex  Surowce
"Ruch jest 1 i banalny". PO apeluje do rządu w kwestii cen paliw Zanieczyszczona ropa z Rosji. "Działanie umyślne" "Zanieczyszczona" ropa z Rosji. Polska wstrzymała odbiór surowca Połowa ropy dla…...
Ceny energii - rozporządzenie ministerstwa energii, projekt
Ministerstwo Ciepła opublikowało projekt rozporządzenia, w które czekała polska specjalizacja energetyczna. Zawiera ono głównie formułę służącą do znakowania kwot rekompensat dla sklepów prądu za utrzymanie cen na poziomie z 2018…...
Nie znaleziono