Honda Civic 1. 0 - test kompaktu z silnikiem o pojemności butelki mleka

🕓 29.08.2019
👁 167
🗨
Honda Civic 1. 0. Recencja Business Insider Polska

Pod maską trzycylindrowy silnik o pojemności kartonu mleka. Kosmiczne nadwozie, ale zdumiewająco praktyczne i prorodzinne wnętrze. Sprawdziliśmy, czy kompaktowa Honda Civic 1. 0 to dobry wybór. Zarówno jeśli chodzi o flotę, jak i prywatny zakup.

Nadwozie

Honda Civic ponownie, jak w wypadku 8 generacji, zwanej potocznie "ufo”, wygląda niecodziennie. Jednim się podoba, inni oświadczają, że jest nadmiernie udziwniony. Wąskie reflektory, charakterystyczny przód, kanciaste światła. Dzięki temu Honda zdecydowanie wyróżnia się na drodze. Szczególnie przy czerwieni (Rallye Red), wraz z czarnymi felgami, robi uczucie bardziej drapieżnego niż wydaje się być w rzeczywistości. Kobietom powinien spodobać się też niebieski (Brilliant Sporty Blue Metallic) bądź szary (Sonic Grey Pearl).

Foto: materiały prasowe

Wnętrze

Siedzę niżej niż w poprzedniej generacji, także fotele będą bardziej wygodne. Co nie mylę się ich regulacja jest skokowa, ale jeśli samochodem jeździ jeden użytkownik, to przestaje to być problemem. Plastiki miejscami są dość masywne i surowe, ale, jakie możliwości znamienne dla Hondy, świetnie zmontowane. Wnętrze rozpieszcza schowkami. W konsoli środkowej bez nerwów zmieszczą się dwa dzbany z największą kawą wraz z stacji benzynowej i nadal zostanie sporo miejsca w drobiazgi. Za dźwignią modyfikacje biegów jest opcjonalna bezprzewodowa ładowarka do telefonu, zaś pod konsolą środkową pomocnicza półka z gniazdami USB. Multimediami sterujemy ze środkowego ekranu, którego grafika przypomina mi nieco grafikę spośród dawnych konsoli Nintendo, jednak mimo to działa fachowo.

Z tyłu nie zaakceptować ma już magicznych foteli, które pozwalały umieścić wysokie przedmiotu tuż za przednimi siedzeniami, ale pozostał bardzo ustawny bagażnik o pojemności 478 litrów z szczególną na rynku, zwijaną roletą. To mądre rozwiązanie, które pozwala zapomnieć o kłopocie – co zrobić z półką z bagażnika, jeżeli nie mamy garażu. Jestem za.

Foto: towary prasowe

Silnik z trzema cylindrami

Pod maską tylko trzy walce, litr pojemności i 129 koni mechanicznych. Do specyficznej, lekko nierównej pracy silnika można się przyzwyczaić, tym bardziej, że do roboty zabiera się bardzo ochoczo. Około 10 sekund zajmuje przyspieszenie od 0 do odwiedzenia 100 kilometrów na godzinę. W średnich obrotach odczuwa się jednak najlepiej jak i również ma niezłą elastyczność na wysokich biegach. Jest również cichy podczas jazdy autostradowej, oczywiście jeśli mówimy na temat dozwolonej prędkości.

Foto: materiały prasowe

Jak jeździ Honda z litrowym silnikiem?

Mimo stosunkowo skromnej mocy Civic ma zaklętą odrobinę ruchu w genach. Nisko umiejscowiony środek ciężkości, sportowa ranga za kierownicą, precyzyjnie chodząca, 6-biegowa skrzynia i bezpośredni układ kierowniczy sprawiają, że ten samochód potrafi zaangażować w jazdę i podarować odrobinę przyjemności kierowcy. Honda ma bardzo sprawny adaptacyjny tempomat, potrafi ostrzegać zanim kolizją i rozpoznaje pieszych. Ma też system kontroli stabilności jazdy i utrzymywania na pasie ruchu. Przypadłością jest obraz z kamery cofania, który nie wydaje się być najlepszej jakości, a także do niej soczewka, która przy bardziej zagmatwanej pogodzie brudzi się zaskakująco szybko.

Foto: towary prasowe

Koszty i ekonomia

W tej chwili Civic 1. 0 z rocznika 2017, po podstawowej wersji S, spośród manualną skrzynią kosztuje 62 900 PLN, optymalna wersja Comfort z tym samym motorem to 72 500 PLN. Istotna Skoda Octavia 1. 0 TSI (115 KM) spośród 2017 roku to 65 580 PLN. Należy pamiętać, iż Honda Civic ma jeden z najmniejszych spadków ceny wśród aut kompaktowych. Na pięciu latach użytkowania powinna być warta około 50% wartości początkowej.

Civic z podstawowym silnikiem spala zimą w mieście mniej więcej 9 litrów na każde 100 kilometrów. Dokucza mały, 46-litrowy bak.

Foto: materiały prasowe

W dwóch słowach

Kompakty to samochody uniwersalne, wbrew hegemonii wszelkiej maści crossoverów, wciąż lubiane przez Europejczyków. Nie palą zbyt wiele w czasie codziennych dojazdów do roboty. Zmieszczą cotygodniowe, rodzinne oferty, a także dzielnie służą w czasie urlopu. Minimalny silnik w Civicu spisuje się całkiem dobrze. Jeżeli nie przeszkadza Ci futurystyczny wygląd i charakterystyczny terkot „trzycylindrowca” to warto wrzucić ten samochód na własną short listę przy wyborze rodzinnego kompaktu lub auta do firmy.

Kalkulator OC/AC – znajdź najlepsze oferty ubezpieczeń komunikacyjnych

Autor:
Kategoria
Top Aktualności Komentarze
Historyczne miasto w nowoczesnym wydaniu
Zwiększenie oszczędności i poprawka bezpieczeństwa to zadania, zanim którymi stają włodarze w zamian. Rozwój technologii niemal każdego dnia poszerza wachlarz ich możliwości. Kilka dni temu Kazimierz Dolny otworzył zupełnie nieznany rozdział w swojej wielosetletniej…...
Handel w internecie 2019. Polacy wydadzą miliardy złotych
Jak wynika z najnowszego raportu portalu marketingowego Interaktywnie. com pt. „E-commerce’2019”, któremu patronuje Business Insider Polska, polski kraj jest na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce dzięki…...
Hakerzy próbują wykradać wyniki badań brytyjskich uniwersytetów  Wraz z świata
Nowa opłata dla kierowców. "Najostrzejsze" przepisy na świecie Funt spadł poniżej pięciu zł. Kolejne "nie" dla brexitu uderzyło w brytyjską walutę Nowy obowiązek dla Polaków na Wyspach. Wszystko, jakie możliwości musisz…...
Górnicy z PGG chcą 10-proc. podwyżek
Związkowcy z Polskiej Stajnie Górniczej (PGG) wystąpili do zarządu firmy z postulatem 10-procentowej podwyżki wynagrodzeń przy spółce. Brak porozumienia po tej sprawie skutkować zostanie rozpoczęciem procedury sporu zbiorowego. PGG to największa…...
GUS: W I półroczu efekt finansowy banków lepszy o 1, 2 proc. rdr
W Jak i również półroczu 2016 r. efekt finansowy netto sektora bankowego wyniósł 8, 0 mld zł, czyli o 1, 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku - wynika spośród danych…...
Grupa Lotos - wyniki pieniężne za I kwartał 2017
Od początku br. Grupa Lotos zarobiła blisko 411 mln zł netto. To prawie czterokrotnie więcej niż po tym samym okresie 2016 roku, kiedy to spółka zanotowała 106 mln złotych zysku. Analitycy…...
Greenpeace idzie do sądu ws. programu jądrowego  Informacje
Minister "ostro walczy" o atom "Nieformalna rozstrzygnięcie zapadła". Minister energii o elektrowni atomowej w Polsce Imponujące zarobki w atomowej spółce Rachunek za polski atom liczony w miliardach. "Rozpiętość cen jest…...
Grecka giełda znowu czerwona. Wspólnicy odreagowują długą przerwę  Ze świata
Grecja znów w tarapatach. Tusk apeluje o wyjątkowe spotkanie Grecja zbiera pochwały. Za postępy w wykonania reform Strajk dziennikarzy. Odrzucić chcą reformy emerytalnej Plany reformy emerytalnej wyciągnęły ludzi na ulice…...
Nie znaleziono